تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۴ - ۸:۵۱
کد خبر : 3266

ترافیک دارالرحمه شهر لیکک معضلی برای بهمئی

یادداشت //مهندس ویسی نژاد //ترافیک قبرستان شهرلیکک

یادداشت //مهندس ویسی نژاد //ترافیک قبرستان شهرلیکک

به گزارش پایگاه خبری عصر زنگی ،یکی از معضلات شهر لیکک ، بخش های ممبی و سرآسیاب و روستاهای بخش مرکزی شهرستان بهمئی ترافیک قبرستان شهرلیکک می باشد که سالیان سال از رسانه های ملی ، محلی و استانی و از تریبون نماز جمعه ، شورای اداری شهرستان ، شورای ترافیک بیان گردیده که متاسفانه این معضل همچنان به قوت خود باقی است و متاسفانه احدی پاسخگو نیست 

 

مهندس ویسی نژاد یکی از شهروندان شهرستان بهمئی دارای  لیسانس ، فوق لیسانس عمران و دانشجوی دکتری مدیریت وکارشناس رسمی دادگستری در رشته راه و ساختمان و پایه دو نظام مهندسی در رشته نظارت با توجه به تخصص کاری پیشنهاداتی را  به گروه مطالبه گران شهرستان بهمئی ارسال نموده که می طلبد مسئولان شهرستان بهمئی به این یادداشت کارشناسی شده توجهی کنند 

 

سلام و عرض ادب خدمت همه حضارگروه
پیشنهادات فنی و اجرایی اینجانب در خصوص موضوع ترافیک قبرستان شهرلیکک به شرح ذیل بصورت چند مرحله ارایه میگردد:
باتوجه به اینکه جانمایی این قبرستان بدون پیوست ترافیکی درسنوات گذشته در حریم جاده پرتردد خارج از حریم و محدوده شهر لیکک به غلط احداث گردید و منجر به مشکلات اجتماعی ، اداری و ترافیکی سنگین برای مردم شهرستان بهمیی گردید،
مشکل اداری :
از این جهت که محل قبرستان فعلی خارج از حریم و محدوده شهرمیباشد دست شهرداری را برای تملک و هزینه کرد عمرانی بلحاظ قانونی تاحدود زیادی میبندد ولی همچنان شهرداری متولی این موضوع میباشد ( هرچند قبرستان خارج از محدوده و حریم باشد)
دوم اینکه :
نزدیک بودن قبرستان به جاده پرتردد پای وظایف ومسیولیت راهداری را به میان میکشد که فرماندار محترم شهر بایستی دراین خصوص بشرح ذیل با تقسیم وظایف اقدامات قانونی را فازبندی وابلاغ نماید و از شهرداری و راهداری مطالبه داشته باشد :

(((شایان ذکر است در هرشهری که شخص یا دولت اقدام به احداث مثلا بیمارستان یا ورزشگاه نماید میباست ان ارگان پیوست ترافیکی ان را ارایه داده و در صورت تایید مباحث ترافیکی، اجازه احداث داده میشود در پیوستهای ترافیکی هم طرح مطالعات توسط مشاور ذیصلاح انجام میشود و هم هزینه کرد اجرایی و مالی از کارفرما اخذ و انجام میشود مثلا احداث باند کندرو برای کم کردن ترافیک ان خیابان که محل احداث بیمارستان میباشد با هزینه کارفرما انجام میگردد)))

شهرداری محترم میبایست با انتخاب یک مشاور گرید دو در رشته حمل ونقل درخواست طرح (مطالعات عارضه سنجی )قبرستان را مناقصه ،قرارداد ،ابلاغ و انجام نماید در این مطالعات موارد زیر توسط مشاور مذکور احصا و احیا میگردد:
– بررسی تقاضای سفر
– ⁠بررسی راه دسترسی
– ⁠بررسی محوطه پارکینگ
– ⁠عرضه تسهیلات ترافیکی
– ⁠بررسی وضعیت شبکه
– ⁠بررسی حاشیه مسیر
– ⁠امکان پارک
– ⁠امکان ترددعرصه
– ⁠ جذب سفر
– ⁠شبیه سازی ترافیکی
– ⁠بررسی طول صف
– ⁠بررسی میزان تاخیر
– ⁠علایم هشداردهنده
– ⁠نصب پایه های دوربین ثبت تخلف
– ⁠تعداد نیوجرسی
– ⁠نصب چراغ
– ⁠علایم هشداردهنده
– ⁠نصب سرعتگیر
– ⁠حضور پلیس
– ⁠نصب استروژن
– ⁠نصب موانع چشم گربه ای
– ⁠احداث حفاظ
– ⁠احداث کمربندی دور قبرستان
– ⁠بررسی احداث رمپ و لوپ
– ⁠بررسی احداث مسیر کندرو
– ⁠بررسی احداث مسیر حاشیه ای
– ⁠بررسی احداث پارکینگ
– ⁠نصب علایم ترافیکی
– ⁠چهارخطه کردن مسیر
– ⁠تعریض مسیر
– ⁠وقص علی هذا
بعد از اسیب شناسی موضوع وانجام مطالعات عارضه سنجی ، ارایه طریق و راهکار فنی و اجرایی مکتوب توسط مشاور شهرداری مشخص میگردد
حال میبایست برای تامین بودجه طرح ترافیکی پیشنهادی مشاور شهرداری اقدامات ذیل توسط فرماندار محترم صورت پذیرد:
اول اینکه
فرماندار محترم با حمایت نماینده شهرستان در شورای برنامه ریزی استان درخواست بودجه از اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای بخش بین دستگاههای اجرایی را برای مرتفع نمودن این معضل بزرگ شهرستان و مطالبه مردم مرقوم و پیگیری تا حصول نتیجه را نماید
دوم اینکه اقای فرماندار از اعتبارات ارزش افزوده روستاهای فاقد دهیاری که دست بنقد هست بصورت ذیل هزینه نماید. لازم بذکر است
حریم راه روستایی پرتردد بسته به حجم ترافیک از آکس وسط ۲۲/۵ متر از هرطرف می باشد( بشرط تملک ان توسط اداره راه) بعد از این ۲۲/۵ متر هم ما طبق قانون ۱۰۰ متر طول نوار خدماتی میباشد که میشود با توافق و دادن مجوز اداره راه به مالکین اراضی صدمترمجوز احداث پارکینگ خصوصی و چند مغازه مشروط داده شود ولی اگر بعدا جاده تعریض شد اینها برچیده شوند.
سوم اینکه فرماندار محترم از اعتبارات امانی راهداری برای حل این موضوع طبق طرح پیشنهادی مشاوراستفاده نماید
چهارم اینکه با تعامل و مساعدت فرمانداری به سهرداری اجازه داده شود بغل قبرستان زمین برای توسعه و پارکینگ تملک گردد به روشهای مختلف!!!!!
و در اخر می توان از ماشین الات راهسازی دستگاههای اجرایی شهرستان برای تسطیح و ریگلاژ کنار جاده بعنوان باند کند رو موقت برای پارک ماشین ها به متراژ باقیمانده (۱۳/۵ متر)از ۲۲/۵ متراستفاده نمود، دوتا ۳/۶۵ میشود ۷/۲۰ ، دوتا ۱/۵ متر هم شانه خاکی جمعا میشود۹/۵ از اکس جاده که این مسیر تردد میباشد و اضاف ان ینی ۱۳/۵ میشود برای پارک ماشین ها!!!!!!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.