نتیجه بیتوجهی به هشدار کارشناسان را در افت نمرات دانش آموزان میبینیم/ آسیب به ارتباط دانشآموز و معلم؛ پیامد جذب معلمان تا ۴۰ سال

دبیر سابق شورای عالی آموزش و پرورش: ▫️ هرچه سن آموزش دهنده بالاتر برود، امکان برقراری ارتباط قوی بین معلم و دانش آموز کمتر خواهد شد و در چنین حالتی گویی این دو فرد به دو دنیای متفاوت متعلق هستند و زبان، فهم و احساسات مشترک ندارند. ▫️وقتی سن معلم با دانش آموز فاصله زیادی
دبیر سابق شورای عالی آموزش و پرورش:
▫️ هرچه سن آموزش دهنده بالاتر برود، امکان برقراری ارتباط قوی بین معلم و دانش آموز کمتر خواهد شد و در چنین حالتی گویی این دو فرد به دو دنیای متفاوت متعلق هستند و زبان، فهم و احساسات مشترک ندارند.
▫️وقتی سن معلم با دانش آموز فاصله زیادی داشته باشد، دانش آموز نمیتواند معلمش را به عنوان الگوی خود قرار دهد. در صورتی که رای دیوان لازم الاجرا شود، فردی که در ۴۰ سالگی تازه برای تحصیل در زمینه معلمی پذیرفته شده، پس از اینکه چنین فردی ۴ سال دوره تحصیلی خود را هم طی کند، با دانش آموز کلاس اولی خود حداقل ۳۳ سال تفاوت سنی دارد! این میزان فاصله سنی بین معلم و دانش آموز یعنی زیست در دو دنیای کاملا متفاوت.
▫️معدل کشور در رشته ریاضی و تجربی حدود ۱۲.۵ تا ۱۳ بود و در رشته علوم انسانی نیز ۱۰ و شاید زیر ۱۰ بود. این نشان داد که نسبت به دو سال قبل معدل دانش آموزان دو نمره پایین آمده است. چنین نتیجهای نشان میدهد که نظام آموزشی ما به شدت آسیبپذیر شده است و یکی از عوامل موثر در این آسیبدهی، ورود نیروهای نامتناسب به آموزش و پرورش است.
▫️سالها کارشناسان آموزش و پرورش فریاد زدند و با این امر مخالفت کردند و پیامدها و آسیبهای چنین موضوعی را میدیدند، ولی تصمیم گیران به فریادها توجه نکردند و امروز ما نتیجه این بیتوجهی را در افت نمرات دانش اموزان میبینیم. افت نمرات امروز بچهها ناشی از حضور معلمانی است که قبلا بدون رعایت اصول تربیتی و طی کردن مراحل تربیت معلم در عناوین مختلف مانند حق التدریس، قراردادی و… وارد سیستم آموزش و پرورش شدهاند
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0